GastroKiosk systém
GastroKiosk systém
GastroKiosk systém predstavuje komplexné hardwarové a softwarové riešenie pre taký druh gastronomických prevádzok, kde zákazníka pri stole neobsluhuje personál prevádzky, ale zákazník si svoju objednávku preberá pri výdajnom mieste.
Jadrom systémového riešenia je tzv. back-end, ktorý je inštalovaný na vyhradenom serveri v prevádzke. Umožňuje konfiguráciu celého systému a zabezpečuje správu obsahu, ktorý sa bude zobrazovať na samoobslužnom kiosku pre spracovanie a uhradenie objednávky zákazníkom. Prístup do tejto časti systému je iba pre oprávnených pracovníkov pre správu systému podľa rôznej úrovne oprávnenia prístupov. Prístup je chránený prístupovým menom a heslom.
Prostredníctvom dohodnutých komunikačných protokolov, back-end systém preberá základné údaje o ponuke z gastronomického systému prevádzkovateľa, minimálne v rozsahu kód položky, názov položky v tvare pre tlač na daňový doklad, sadzba DPH a jednotková cena.
Aktualizácia zoznamu položiek z gastronomického systému môže prebiehať automaticky v prednastavených intervaloch alebo na vyžiadanie aktualizuje zoznam položiek obsluha. Pokiaľ dôjde k zmene v zozname položiek, obsluha je na túto zmenu upozornená.
Ku každej položke má potom správca systému možnosť priradiť doplňujúce údaje v rozsahu:
- obrázok produktu pre danú položku
- zoznam alergénov, ktoré produkt obsahuje, zo zoznamu alergénov
- priradiť položku do kategórie položiek podľa ponuky z preddefinovaného zoznamu kategórií ( napríklad polievky, hlavné jedlo, prílohy, nápoje... )
- priradiť k položke charakteristické skupinové vlastnosti z preddefinovaného zoznamu skupín (napríklad mäsité, bezmäsité, alko, nealko a pod. )
- množstvo a merná jednotka
- úplný názov položky tak, ako je uvedený v štandardnej ponuke pre zákazníka (jedálny a nápojový lístok, vývesné tabule a pod.)
- podrobnejší popis produktu, ktorý umožňuje bližšie zákazníkovi opísať ponúkaný produkt, podobne ako je uvádzaný v štandardnej ponuke pre zákazníka (jedálny a nápojový lístok, vývesné tabule a pod.)
Pre podporu predaja má systém vo svojom jadre zabudovaný aj tzv. up-selling, čo znamená, že ku každej položke je možné priradiť kategóriu produktov, ktoré budú k položke ponúknuté, a to nasledovne:
- kategória položiek podľa jedálneho a nápojového lístka, ktorá má byť s položkou súčasne ponúknutá – extra príloha (napríklad pri výbere hlavného jedla sa súčasne zobrazia prílohy, pri výbere kávy sa súčasne zobrazí napríklad ponuka zákuskov a pod.)
- kategória položiek podľa jedálneho a nápojového lístka, ktorá má byť zákazníkovi ponúknutá pri ukladaní položky do nákupného košíka (napríklad pri objednaní polievky sú ponúknuté hlavné jedlá, pri objednaní kávy so zákuskom sú ponúknuté nealko nápoje a pod.)
Pre každú položku je možné nastaviť povolenie/blokovanie jej zobrazovania v objednávkovom systéme na kiosku, pre prípad, že daná položka je dočasne v ponuke nedostupná.
Back-end časť systému umožňuje prevádzkovateľovi systému podľa potreby pridávať a odoberať jazykové mutácie a pre všetky jazykové mutácie zadať preklady textov.
Na spracovanie objednávky zákazníkom slúži tzv. front-end časť systému, ktorá preberá všetky informácie o produkte podľa konfigurácie v jadre systému – back-end. Základom je samoobslužný kiosk s 32“ dotykovou obrazovkou, vybavený zariadením pre bezhotovostnú platbu, tlačiarňou daňových dokladov aj s prepojením na elektronickú evidenciu tržieb (napríklad na Slovensku eKasa, v Českej republike systém EET).
Doplnkovou výbavou môže byť čítačka čiarových kódov a QR kódov pre načítavanie údajov z rôznych zľavových kupónov, prípadne čítačka bezkontaktných kariet, ktorá umožňuje načítanie údajov z bezkontaktných kariet z vernostného programu a prepojenie systému na tieto vernostné programy.
Kiosk doporučujeme vybaviť aj dištančným snímačom. Dištančný snímač detekuje prítomnoť osoby pred kioskom a v prípade vzdialenia sa používateľa od kiosku, zabezpečí automatické zrušenie rozpracovanej a riadne neukončenej objednávky a návrat do úvodnej ponuky systému. Tým sa predcházda „nechceným nákupom“ ďalším zákazníkom. Kiosk je možné doplniť aj o modul pre hotovostné platby.
Zákazník si prostredníctvom dotykovej obrazovky vyberá z ponuky podľa konfigurácie v jadre systému. Po výbere požadovanej kategórie produktov ( napríklad polievky, hlavné jedlá, dezerty, nápoje...) je mu zobrazená ponuka produktov priradená do príslušnej kategórie. Pre zostavenie objednávky, jednotlivé požadované produkty zákazník ukladá do nákupného košíka.
Podľa nastavenia v jadre systému, up-selling zabezpečuje, že ak je v jadre systému k vybranej položke priradená kategória položiek ako „extra príloha“, položky z tejto kategórie sú zákazníkovi zobrazované súčasne s informáciami o vybranom produkte.
Pri ukladaní položky do nákupného košíka, up-selling zabezpečuje, že zákazníkovi je ponúknutá tá kategória produktov, ktorá bola k danej položke priradená ako „ponúknuť kategóriu“
Počas celej prípravy objednávky, zákazník vidí obsah svojho nákupného košíka.
Pred ukončením objednávky a jej uhradením je zákazníkovi zobrazený celý obsah jeho nákupného košíka a po jej uhradení mu je vytlačený doklad o úhrade (daňový doklad) spolu s poradovým číslom jeho objednávky.
Po uhradení objednávky sú prostredníctvom dohodnutých komunikačných protokolov odoslané všetky informácie o objednávke do gastronomického systému prevádzkovateľa a celý proces spracovania a vydania objednávky následne prebieha tak, ako keby si zákazník objednal pri obsluhe „za pultom“.
Prevádzkovanie systému umožňuje zýšiť štandard poskytovaných služieb a znížiť nároky na obslužný personál. Systém bezhotovostných platieb znižuje náklady na manipuláciu s hotovosťou (rozmieňanie na vydávanie, odvádzanie drobných mincí do banky, v prípade väčších obnosou bezpečný transport hotovosti do banky). A v prípade využitia hotovostného modulu, minimalizuje počet osôb, ktoré prídu do styku s hotovosťou.
Systém je možné doplniť aj o modul pre manažment a správu reklamného obsahu zobrazovaného na obrazovke samoobslužného kiosku v čase, keď tento nie je aktívne používaný zákazníkmi. Prevádzkovateľ tak má možnosť zobrazovať na obrazovke kiosku rôzne upútavky na svoje vybrané produkty a akcie. Tento reklamný priestor môže za úhradu poskytnúť aj tretím stranám ( napríklad poskytovateľom iných služieb v okolí – taxi, obchody, hotely...), čo urýchli návratnosť investície do tohto systému.
Príklad nasadenia: